Nazval bych golf primárně „rodinným" sportem, ne nepodobným sektě. Sportovně, ideově i marketingově. Golfisté jsou diferencovanou skupinou, pro neznalé až úchylnou, a opravdu kvalifikovatelnou jako sekta. Tam, kde se podaří dát dohromady rodiny (školy, klubové podhoubí, generace, příbuzné, přátele, vesnice, životní partnery), golf kvete. Rozvíjí se základna, poté bohatne i obchodně. Naopak tam, kde je snaha o rozvoj postavena na nárazovém získávání dušiček jednotlivců, nedejbože pomocí uměle pěstovaných celebrit a vrtkavé přízni jejich davu, chřadne a krachuje. V dnešní nabídce sportovních i jiných hvězd je dlouhodobě nejspolehlivější cestou přírůstky nových hráčů postavit na přirozeném vývoji, zaměřením na aktivity rodin.
Ne nadarmo se vžil pojem „golf widow", golfová vdova. Ta tráví život bez manžela. Existuje celá kategorie vtipů označovaná „golf widow jokes". A tím nemyslím jen ten o plačící ženě ve svatebním, běžící o sobotním poledni ke greenu se skupinkou patujících chlapíků, kde slyší: „Říkal jsem ti – JENOM když bude pršet!" Golfové vdovy jsou lidským druhem, spíš poddruhem. Nepochopí účel života ani souvztažnost vesmíru.
Tématický střih. Posledních pár let pozitivně vnímám, že snaha současného vedení ČGF i vedení řady klubů o rozšiřování členské základny je zcela přirozená. Respektuje fakt, že se golf rozšiřuje především normální „rodinnou" cestou. Přes nejbližší – pár, sourozence, třídu, obec, rodinu. A většina současného realistického přístupu se mi líbí, i když jiná věc je zvolení profesně zcela neschopných – mne jako golfového novináře snad za deset let z mediální komise ČGF nikdo nezavolal, nenapsal, neinformoval – totální mediální ticho. Přitom třeba projekt „Golf do škol" patrně funguje, byť není kapacitně ani personálně na nejvyšší úrovni, rozhodně je však ideově v pořádku.
Byl bych rád za zachování přístupu neslibovat nerealizovatelné. Není to tak dávno, kdy kecalové pro posty v ČGF slibovali „do pár let 100 tisíc golfistů" nebo „umíme vychovat evropské hráče, budou vzory a pod naším vedením se noví hráči jen pohrnou". Nepohrnou! TV reklamy s kvazicelebritami či laciné sliby sportovních úspěchů letitý propad golfu nezařídí.
Děsím se, že by po jarních volbách v klubech i ČGF opět mohli rozhodovat „manažeři sloganů", technologové, marketéři, kecalové... Stejně jako před volbami politici opíjí hesly pomíjejícími fakt, že golf se rozšiřuje přirozeně, pomalu, postupně, a především přes děti, rodiče či prarodiče, školy, přátele, příbuzné, rodiny. Cestou je pravidelný demoday v klubu či městě. Osvětová show ve škole klidně se zjednodušenými plastovými holemi. Dát hůl do ruky mamince vozící dítě na driving. Golfisté opravdu jako sekta drží spolu, agitují přirozeně, sami nejlépe „lákají" nové.
Dá se asi souhlasit s nabídkou „zkus golf", ale určitě nechci akceptovat „golfistou za víkend". Žádný budoucí Arnold Palmer, Annika Sörenstam ani Tiger Woods po tuzemských fervejích coby dítě fakt nechodí. Ostatně sourozenecký a rodinný efekt je motivem tohoto vydání.
Zpět k lehčímu tónu. Rád vzpomínám na starší film o golfu s řadou přímočaře kouzelných scének. Třeba jak si profíkovi stěžuje věčný plácal, který přisupěl na poslední chvíli a směl odjet z domova jen s výmluvou, že poveze venčit minipsa své „vdovy". „Víš, co je na golfu skutečně nejtěžší? Utéct ženě!" Pak kamera zabere jeho bag a na něm něco půlkilového jako čivava či jorkšírek vypadající jako další headcovery. Dál následuje scénka, kdy sousedka „vdovy" chválí o zahrádku se starajícího svého druhého a výlučně doma se zdržujícího mužíčka: „Můj první manžel byl taky golfista! Tak jsem mu jasně řekla, že buď golf, nebo já! No – teď má hendikep čtyři!"
Převzato z časopisu GOLF 3/2017
|
< Předchozí | Další > |
---|
Přihlášení Golf News
Zahájen prodej voucherů 1fee2hráči na sezonu 2025, které umožňují na vybraných hřištích ve vymezeném čase po uhrazení jednoho fee hru dvěma hráčům. S ...
Kontakty
Redakce
Inzerce na www.golfinfo.cz
Inzerce v týdeníku Golf News
Inzerce v časopise Golf
Advertising in Golfinfo.cz in English
Advertising in Golf News in English
GOLF magazine profile in English
Profil časopisu Golf
Profil a ceník Ročenky Golf 2025/26
Profil Hot Travel Revue 2025
Profil Hot Equipment Revue 2025
Profil Hot Wellness Revue 2025
Austerlitz Golf Trophy 20.- 23.5.2025
Czech PGA Tour 2025
World Corporate Golf Challenge
Národní finále 13.8.2025
Kaskáda Golf Trophy 2.-5.10.2025
Grandfinále Czech PGA Tour 2025
CCB, spol. s r. o.
Okružní 19
638 00 Brno
šéfredaktor: Josef Slezák
e-mail: golfinfo@golfinfo.cz
mobil: +420 604 210 053
tel.: +420 545 222 774
RSS Sitemap Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2024. Všechna práva vyhrazena.
Zásady zpracování a ochrany osobních údajů.