Inzerce
Inzerce

ilustrace-hraGolf připadá laikům jako nenáročná procházka po pečlivě posekané louce. Pokud nemáme žádné výkonnostní ambice a je nám jedno, na kolik ran jamku zahrajeme, mají laici skoro pravdu. Jenže většina z nás chce hrát dobře a jednou z podmínek dobré golfové výkonnosti je dostatečná fyzická kondice. Když nám na 12. jamce začnou docházet síly, naše výkonnost rapidně klesne. Proto udržování kondice musíme věnovat patřičnou pozornost – zejména v seniorském věku!

Bez kondice to nepůjde
S přibývajícími lety se kondice udržuje stále obtížněji. Pokud fyzickou přípravu na čas vynecháme, kondice klesá mnohem rychleji než v mládí, a hlavně je stále obtížnější se vracet do původní formy. To je třeba mít na paměti a o svou kondici pravidelně pečovat.

Volba vhodných tréninkových prostředků
Ve vyšším věku je třeba dobře uvážit dávkování a intenzitu fyzické zátěže a volit vhodné tréninkové prostředky. Pokud nás již například trvale pobolívají kolena, nebude pro nás ideálním prostředkem běhání, protože kolena zatěžujeme otřesy, čímž se naše potíže mohou zhoršovat. Proto postupně opouštíme všechny míčové hry.

Cyklistika jako ideální trénink
Cyklistika je skutečně výborný prostředek pro udržování fyzické kondice. Výrazně posiluje nohy a zároveň šetří klouby (nedochází k otřesům jako při běhání), zlepšuje fyzickou výkonnost. Navíc výlet na kole je pro milovníka přírody zajímavý také tím, že na kole urazíte i v turistickém tempu minimálně trojnásobnou vzdálenost, než když půjdete pěšky. Přitom z kola je prakticky stejný kontakt s okolní přírodou jako při pěším výletu. Další výhodou je, že si na výlet můžete vyrazit s celou rodinou.
Pravda, pokud člověk není cyklista, první kilometry jsou dost náročné. Nejen proto, že to jde i do mírného kopce ztuha, ale po pár kilometrech bolí zadek, ruce a leccos dalšího. Ale věřte, že po pár projížďkách na kole všechny problémy postupně zmizí a cyklistika se vám začne líbit.
Zpočátku je rozumné volit vhodný terén a nepřehánět to s ujetými kilometry. Není žádná ostuda, když zprvu do prudšího kopce kolo vytlačíte, kopce si nechte na pozdější dobu, až naberete patřičnou kondici.

Budete překvapeni, jak se zvýší vaše výkonnost
S nárůstem kondice se značně zlepší i vaše golfová výkonnost, protože hřiště absolvujete bez únavy. To se projeví na celé hře, zejména pak na posledních jamkách, kde vám v minulosti docházely síly.
Začněte tím, že se na kole svezete jednou až dvakrát týdně a ujedete třeba jen 10 až 15 km, což vám zabere cca hodinu včetně přípravy. Později můžete dávky mírně zvýšit.
Jeden tip na závěr: Na kole jezděte zásadně vhodně oblečeni (kalhoty se speciální vložkou jsou výborná věc) a nezapomeňte na přilbu, rukavice a brýle!

Převzato z časopisu GOLF 8/2015
Text: Jaroslav Drbohlav, ilustrační foto: Zdeněk Sluka


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Přihlášení Golf News

Poradna

Nehratelný míč u krtince v křoví

Můj míč skončil v nehratelné pozici v hustém křoví, přitom však ležel na krtinci. Mám nárok na beztrestnou úlevu?

Poradna

TaylorMade Burner vs. Cobra Fly-Z

Dobrý den, Mám dotaz na faiwayové dřevo Taylor Made Burner? Mám možnost ho výhodně koupit. Myslíte si, že je lepší ne ...

OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
6000 Kč,-

Set želez Exotics EXi (5–PW), shaft UST Mamiya 40 F3 (flex R). Tradiční tvar, menší offset, maximální kontrola i délka. Skvělý poměr cena/výkon! ...