deset jamekRozdělte si svůj trénink do tří oblastí. První z nich tvoří cvičení techniky rovného patu. To znamená, že použijete několik míčků, jimiž odehrajete různá cvičení podle doporučení vašeho trenéra. Druhá část je náhodná patovací hra zahrnující rutinu, jeden míček, různé paty, různé dráhy, do kopce, z kopce atd. Cílem je zahrát pat tak, jako byste byli na golfovém hřišti. Poslední část tréninku tvoří samotná hra, kde se pokusíte překonat sami sebe a navodíte si pocit stresu, který zažíváte při opravdové hře. To je velice důležitá a často podceňovaná součást tréninku.

10 jamek za sebou
Jedná se o jednu z her, kterou si můžete zahrát na konci tréninku a která vám pomůže s rovným patem na 3 až 4 metry. Může se zdát, že toto cvičení je příliš jednoduché, ale když se podíváte na profesionály z tour, uvidíte, že i ti nejlepší hráči na světě trénují patování právě takto.
Jak to funguje? Odehrajte 10 úspěšných jamek za sebou. Je jedno, jestli vám to zabere 20 minut nebo přes hodinu, protože úspěšné paty vám dodají sebedůvěru. Po 10 patech už víte, že máte v ruce tu správnou mechaniku a techniku. Možná to zabere trochu času, ale když se vám to podaří, získáte dobrý pocit.
Ale pozor – při tomto cvičení nezrychlujte a nesnažte se tam paty rychle nasázet. Při každém patu se soustřeďte na svou rutinu a pořádně si ji projděte. U každé jamky se zklidněte, soustřeďte se na detaily své rutiny a v klidu zahrajte. Přejděte k další jamce a začněte znovu od začátku. Takže to nejdůležitější – nesnažte se odehrát jamky rychle. Pořádná rutina a klidný pat vás totiž může mnoho naučit i o vás samotných.

Proč toto cvičení
Já sám cvičím 10 jamek vždy, když se chci v něčem zlepšit. Když například zjistím, že se můj pat stáčí trochu doleva, pokusím se pohyb změnit a poté si odehraji 10 jamek. A hraju, dokud jich nedosáhnu. Důležitou součástí cvičení je psychický tlak a trénink vaší odolnosti vůči němu. Na začátku to může být těžké a můžete mít chuť to vzdát, ale musíte vytrvat.
Jak se budete pomalu dostávat k vyššímu počtu úspěšných jamek, třeba sedmé či osmé, už začnete cítit stejný tlak jako při hře či turnaji, a to je právě největší přínos tohoto cvičení. Mnoho štěstí!

Autor: Robin Symes je irský profesionál, hlavní trenér v korejském RNY Golf Institute a autor mnoha článků v korejském Golf Digest. Mezi jeho klienty patří takové hvězdy korejského golfu jako NaYeon Choi (vítězka US Open 2012) nebo Sang Moon Bae (vítěz PGA Tour 2010).

Odkaz na článek: https://www.gryyny.com/instruction/136/

Zdroj: Lucie Novotná


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Přihlášení Golf News

Poradna

Nehratelný míč u krtince v křoví

Můj míč skončil v nehratelné pozici v hustém křoví, přitom však ležel na krtinci. Mám nárok na beztrestnou úlevu?

Poradna

TaylorMade Burner vs. Cobra Fly-Z

Dobrý den, Mám dotaz na faiwayové dřevo Taylor Made Burner? Mám možnost ho výhodně koupit. Myslíte si, že je lepší ne ...

OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
6000 Kč,-

Set želez Exotics EXi (5–PW), shaft UST Mamiya 40 F3 (flex R). Tradiční tvar, menší offset, maximální kontrola i délka. Skvělý poměr cena/výkon! ...