wernerČlánek je o pár statistikách a co z nich plyne. Na první pohled pro golfové odborníky, manažery hřišť a stratégy. Neznamená to, že by nemohl zaujmout i běžné golfisty, neboť to, jak se golfu u nás daří, se týká všech, zejména našich peněženek. Nebudou-li přibývat noví hráči, budeme muset my ostatní sáhnout hlouběji do kapsy.

Počet členů ČGF vloni poklesl o 606 golfistů. Pro úplnost dodejme, že federace jich celkem eviduje 53 712. Rok předtím byl úbytek 2 034, takže pokles se zpomalil. Dobrou zprávou je, že evidujeme hráče, kteří sice nejsou členy žádného klubu, přesto všechno hrají. Tomu nasvědčuje i fakt, že počet odehraných kol se celorepublikově mírně zvýšil. Přestává platit, že co golfista, to člen federace. To nás ve federaci trochu mrzí, znamená to však, že nejspíš nehrají turnaje, nemají zájem o vedení hendikepu a pravděpodobně se ani nechtějí vázat na jedno hřiště.

V členské základně máme 12 % juniorů oproti 8 % evropského průměru. To vypadá dobře. V nových golfových zemích je ovšem právě toho procento vyšší. V rozvinutých zemích procento ve srovnání s námi nehraje roli, neboť například ve Švédsku mají 46 tisíc juniorů oproti našim 6,5 tisícům. Myslím si, že odpověď na věčnou otázku, kdy už budeme mít hráče na evropské PGA túře je tímto dána.
V rozdělení na muže a ženy se držíme evropského standardu 70 ku 30. Pro zajímavost – na Slovensku je to 50 na 50. Trochu perlička, nemyslíte?

O 128 na 6 216 klesl také počet turnajů. I když je průměrný počet hráčů na turnaji 32, tak je to neuvěřitelné číslo, nad kterým cizina nevěřícně kroutí hlavou. Kromě silně „přesportovnělého" náboje českých golfistů a hendikepové modly bude pravděpodobně silným motivem mnohdy levnější green fee než za běžnou hru.

Statistika nuda je, dá však cenné údaje, zpívá se v jedné veselé písničce. Ty naše nejsou tak veselé, ale ani tak smutné. Chtělo by to více golfistů. To je jasné. Česká golfová federace letos spustí platformu na podporu získání nových hráčů. Nebude to kampaň, která vytryskne ohromnou silou, zaplaví Česko billboardy, ukáže nějaké vzory a další měsíc už o ní neuslyšíme.
Pokoušíme se na to jít jinou cestou. Osvětou zastřešenou sloganem BAV SE GOLFEM. Základem bude webová stránka, kde zájemci najdou všechny objektivní informace o tom, jak začít hrát golf. To, co bylo roztroušeno na různých místech a mnohdy zahaleno mýty a polopravdami, najdete na jednom místě, na tom samém webu.
Informace budou doplněny o konkrétní nabídky klubů a hřišť na dny otevřených dveří, kurzy, možnosti, jak se stát členy klubu, a podobně. Web bude živý, stále doplňovaný a vylepšovaný. Doufám v jeho nekonečnou životnost. ČGF tím poskytne pořadatelům ohromný reklamní prostor, kde budou moct prezentovat akce vedoucí k zisku nových hráčů. Na tento web budou odkazovat další aktivity na sociálních sítích a dalších médiích, včetně televize.

Platforma bude spuštěna v březnu. Do té dobu budou hřiště a kluby plnit web svými nabídkami. Ale proč to má zajímat běžného golfistu? Tvůrčí tým má za to, že nejlepším ambasadorem golfu je golfista. Někteří z vás už ze svých kamarádů golfisty udělali. Dobře víte, jaká je to dřina vysvětlovat, ukazovat a zdržovat se začátečníkem, když byste nejraději už vyrazili na hřiště. „Bav se golfem" vám teď dá možnost odkázat kamaráda na jedno místo, kde získá veškeré informace o tom jak, kde a kdy s golfem začít. Využijte toho a získáte nové kamarády.

Převzato z časopisu GOLF 3/2018


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz

Přihlášení Golf News


OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
Kč,-

...