pohybPo dvou úvodních lekcích, ve kterých jsme se seznámili se základy patování a s chipem, který jsme následně procvičovali během třetí lekce, přichází ke slovu rotace. Tím se dostáváme k dlouhé hře. Při rotaci je důležitá práce celého těla. Zapojují se kolena, boky a nejvíc záda. Pakliže se některá část těla pohybu neúčastní, vzniká blok, v jehož důsledku ztratíte potřebnou energii.

Celý pohyb můžete nacvičovat jak s holí, tak bez ní. Někteří hráči rotaci bez hole využívají na začátku v rámci rozcvičení a k aktivaci těla. K nácviku je vhodné použít železo č. 6 nebo 7. Pro snazší zásah je vhodné si zprvu umísťovat míček na týčko. Teprve až si celý pohyb osvojíte a míček budete s jistotou odehrávat, můžete přistoupit k odpalování míčků z podložky nebo z trávy. Před nácvikem rotace můžete odehrát také pár chipů, s jejichž pomocí se zahřejete, rozcvičíte a poté plynule přejdete k další lekci.

Základní postoj
Rozkročte se přibližně na úroveň boků či ramen a srovnejte se tak, aby špičky chodidel, kolena, boky i ramena byly v jedné rovině směřující na cíl. Špičky chodidel lze mírně vytočit, takže tvoří pomyslné „V". Mírně předsuňte pánev, lehce se pokrčte v kolenou a paže spusťte volně podél těla. Nehrbte se.

Nejčastější chyby
Při rotačním pohybu jsou nejčastější dvě chyby. Jednak je to nedotočení zad způsobené vychýlením boků. Druhou chybou bývá záklon, po kterém tělo reaguje přesně v duchu akce – reakce. Zůstává tak vzadu a záda se nedostanou dopředu, přesun váhy se děje pouze pomocí nohou.


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz

Přihlášení Golf News


OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
6000 Kč,-

Set želez Exotics EXi (5–PW), shaft UST Mamiya 40 F3 (flex R). Tradiční tvar, menší offset, maximální kontrola i délka. Skvělý poměr cena/výkon! ...