Nedá se nezačít otázkou, která hýbe kuloáry, že jste svou Golf Show již prodala. Je to pravda?
Ano, Golf Show jsem před několika měsíci prodala akciové společnosti Incheba, nicméně součástí dohody je ujednání, že budu nadále výstavu organizovat, a to po dobu nejméně tří let. Rozhodla jsem se tak proto, že zejména rychlým rozvojem internetu se význam a pozice veletrhů a obchodních výstav podstatně mění. Považuji za správné, že tímto prodejem dochází ke spojení Holiday World s Golf Show, což zvyšuje konkurenceschopnost obou veletrhů. V případě Golf Show se pak jasně ukazuje, kterým směrem se výstava bude ubírat do budoucna, a sice od prostého vystavování golfového vybavení k propagaci a prodeji sofistikovanějších golfových služeb. Tedy ke golfové turistice, pojištění s tím spojeným, dopravě golfového nádobíčka, k fittingu golfových holí.
Golf Show začínala ve velice skromných podmínkách v roce 1996. Vzpomenete si občas na své začátky?
A jak ráda! Nepopírám, že jsem staromilec a po golfovém životě před 30 lety se mi zasteskne často. Hřiště byste spočítali na prstech dvou rukou, hráčů o něco více. A v podobném duchu jsme pořádali první výstavy. Všichni jsme se znali. Každý další ročník výstavy přivedl do Česka nové firmy, nabídky golfových cest. Jezdili jsme na evropské golfové veletrhy a přesvědčovali firmy jako Titleist, Ping, Callaway, Sunderland, ať přijedou na Golf Show vystavovat a najdou si tu partnery. A oni byli nad věcí a říkali „Do Česka? To je Jugoslávie? Vy tam hrajete golf?“
Tak na to opravdu vzpomínám moc ráda. Určitě by se všichni dříve či později na našem trhu objevili. Jenom o něco později a bez té prima atmosféry, která každou Golf Show provázela.
Pro mě pořádání Golf Show mělo ještě další význam. Začátky se kryly s euforií mého porevolučního podnikání, kdy jsem neměla čas hrát golf. Kontakt jsem udržovala jen díky této výstavě a dětské golfové tour, kterou jsme pořádali s Oldou Uhrem.
Mohlo by se zdát, že jsem Golf Show pořádala pro vlastní potěšení, přiznávám, měla jsem k ní velmi silný vztah, který neměl moc společného s businessem. Možná i proto ji lidé měli rádi a mnozí vystavovali více ze sympatie k nám – pořadatelům a k pionýrskému činu, jakým organizování výstavy od počátku bylo. Postupně se začalo ukazovat, že se zvyšuje význam té části Golf Show, která je věnována službám pro golfisty, zatímco ta část veletrhu, která je takříkajíc zakládající, stagnuje.
Jak vnímáte konkurenci internetu, facebooku, twitteru a jiných moderních komunitních způsobů šíření nových informací. Má ještě tradiční výstavnictví šanci na existenci?
Konkurence elektronických medií je významná, ale prodávat golfové oblečení nebo cesty po internetu – to je jako snídat, obědvat či večeřet konzervu. Je lepší si drajvr nejprve na Golf Show prohlédnout a na drajvinku vyzkoušet a teprve poté přistoupit ke koupi na internetu. Ten se všemi svými sociálními sítěmi a dalšími produkty představuje významnou konkurenci veletrhům a kamenným obchodům, mění jejich postavení i význam, ale nejsem přesvědčena o tom, že by je mohl nahradit.
To zní nadějně. Na co všechno se tedy můžeme na Výstavišti Praha v Holešovicích těšit?
Seznam vystavovatelů se teprve upřesňuje, ale už nyní mohu návštěvníkům slíbit nové značky jak v oblasti vybavení, tak mezi vystavujícími hřišti a resorty. Největší novinkou je ale vstupné, které jsme chtěli nastavit tak, aby bylo pro golfisty maximálně atraktivní. Proto první dva dny výstavy, které jsou určené odborníkům a kdy vstupenka bude stát 600 Kč, zaplatí golfista pouze 140 Kč. Musí se ale prokázat platnou registrační kartou ČGF. Oba víkendové dny jsou už určeny veřejnosti a cena vstupného se sníží na jednotných 140 Kč. Navíc s takto zakoupenou vstupenkou bude mít návštěvník možnost přijít nejen na Golf Show, ale i výstavy Holiday World a Top Gastro, které proběhnou současně. Věřím, že to do Holešovic přiláká rekordní počet návštěvníků, na které se už nyní těšíme.
Převzato z časopisu Golf 1/2012
Za rozhovor děkuje: Josef Slezák
Foto: Ivan Paggio
|
< Předchozí | Další > |
---|
Přihlášení Golf News
Kontakty
Redakce
Inzerce na www.golfinfo.cz
Inzerce v týdeníku Golf News
Inzerce v časopise Golf
Advertising in Golfinfo.cz in English
Advertising in Golf News in English
GOLF magazine profile in English
Profil časopisu Golf
Profil a ceník Ročenky Golf 2025/26
Profil Hot Travel Revue 2025
Profil Hot Equipment Revue 2025
Profil Hot Wellness Revue 2025
Austerlitz Golf Trophy 20.- 23.5.2025
Czech PGA Tour 2025
World Corporate Golf Challenge
Národní finále 13.8.2025
Kaskáda Golf Trophy 2.-5.10.2025
Grandfinále Czech PGA Tour 2025
CCB, spol. s r. o.
Okružní 19
638 00 Brno
šéfredaktor: Josef Slezák
e-mail: golfinfo@golfinfo.cz
mobil: +420 604 210 053
tel.: +420 545 222 774
RSS Sitemap Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2024. Všechna práva vyhrazena.
Zásady zpracování a ochrany osobních údajů.