vlastni pohybPo dvou úvodních lekcích, ve kterých jsme se seznámili se základy patování a s chipem, který jsme následně procvičovali během třetí lekce, přichází ke slovu rotace. A tentokrát se už budeme věnovat vlastnímu pohybu. Ten můžete nacvičovat jak s holí, tak bez ní. Někteří hráči rotaci bez hole využívají na začátku v rámci rozcvičení a k aktivaci těla. K nácviku je vhodné použít železo č. 6 nebo 7.

Pro snazší zásah je vhodné si zprvu umísťovat míček na týčko. Teprve až si celý pohyb osvojíte a míček budete s jistotou odehrávat, můžete přistoupit k odpalování míčků z podložky nebo z trávy. Před nácvikem rotace můžete odehrát také pár chipů, s jejichž pomocí se zahřejete, rozcvičíte a poté plynule přejdete k další lekci.

Pokud jde o vlastní pohyb, odtažení hole je stejné jako u chipu. Paže a ramena opět vytvářejí trojúhelník, nyní však už do pohybu zapojíme celé tělo. S postupným otáčením trupu hůl zvedáme, všimněte si, že více pracují i zápěstí. Ta by měla být volnější, aby umožnila tzv. zalomení (výraznější ohnutí).
V průběhu pohybu držte paže u těla, hůl se postupně dostává na úroveň kolen a pokračujete v nápřahu. Levou paži držte narovnanou. Jakmile dokončíte rotaci, hůl máte nad hlavou a záda směřují na cíl, dospěli jste do závěrečné fáze nápřahu. Nesnažte se hůl dostat za hlavu, určitě by neměla tzv. spadnout. Následně začněte s pohybem hole k míčku. Spouštějte pravý loket a přenášejte váhu ve směru pohybu. Hůl by neměla tělo předbíhat. Vše končí přenosem váhy na přední část těla, kdy se chodidlo zadní nohy zvedne od země a pravá noha se přibližuje k levé, paže s holí pokračují v přirozeném pohybu vzhůru.

Zdroj: David Golc


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz

Přihlášení Golf News


OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
6000 Kč,-

Set želez Exotics EXi (5–PW), shaft UST Mamiya 40 F3 (flex R). Tradiční tvar, menší offset, maximální kontrola i délka. Skvělý poměr cena/výkon! ...