il-graf-up-750Nejnovější čísla z roku 2021 ukazují, že golf si drží trend zvyšujícího se zájmu o hru. Zatímco v roce 2020 se odehrálo celosvětově přes 500 milionů kol golfu, první výsledky z roku 2021 naznačují, že právě skončený rok byl ještě lepší. První data National Golf Foundation ukazují, že počet odehraných kol narostl zhruba o dalších 5 procent ve srovnání s loňskem.

To znamená, že čísla za rok 2021 jsou vyšší téměř o 20% než tříletý průměr z období před covidovou pandemií v letech 2017 až 2019.
Pokračující vzestupu popularity golfu lze vysvětlit několika faktory: golf se vyprofiloval jako bezpečný a zábavný sport, přálo i počasí a většina nových golfistů, kteří golf objevili v roce 2020, v něm pokračovali i v loňském roce.
Zajímavým a také potěšitelným faktorem je i velký nárůst zájmu žen o golf. Z nově příchozích do golfu je podle studie National Golf Foundation 35 procent žen. Platí to i pro mládežnické a juniorské kategorie ve věku do 18 let, kde dívky tvoří 30% golfových nováčků.

Logicky se zájmu o golf těžily i firmy vyrábějící golfové vybavení. Na konci třetího čtvrtletí loňského roku vykázala společnost Acushnet, mateřská firma Titleistu a Footjoy, čisté tržby ve výši 522 milionů dolarů, což je oproti stejnému období roku 2020 osmiprocentní nárůst.

Společnost Callaway Golf se dostala ještě na vyšší úroveň, když oznámila za třetí čtvrtletí ohromující čisté tržby ve výši 856 milionů dolarů. To ale firma přisuzuje mj. i březnové akvizici v podobě zábavného komplexu Topgolf za 2,6 miliardy dolarů. Jen u toho ale firma nezůstala. Přidala i další menší zábavné podniky využívající další golfové simulátory, jakými jsou například Five Iron Golf a X-Golf.

Připravil: Alois Žatkuliak


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz

Přihlášení Golf News


OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
350 Kč,-

Zahájen prodej voucherů 1fee2hráči na sezonu 2025, které umožňují na vybraných hřištích ve vymezeném čase po uhrazení jednoho fee hru dvěma hráčům. S ...