Klára Davidson Spilková a Jan Cafourek jsou aktuálně zatím posledními vítězi ankety Golfista roku, ankety, která se vyhlašuje už od roku 2003. U jejího vzniku byl tehdy Jan Hrubeš (na snímku s Klárou Davidson Spilkovou) a tuhle značku s velkou podporou svých spolupracovníků a partnerů dodnes neopustil, byť během let prošla anketa řadou proměn. Z velkých galavečerů ve společenských sálech se přestěhovala na golfové hřiště a na obrazovky České televize. A také musí čelit konkurenčnímu boji, ne vždy vedeném v golfovém gentlemanském duchu. Více vysvětlil samotný „duchovní otec" ankety Jan Hrubeš.
Jak jste se vůbec do golfového prostředí dostal?
Ty nejlepší věci se v mém životě odehrály vlastně náhodou. Zažil jsem začátky vydávání české verze časopisu Golf Digest, dojednával kontrakty s hřišti a bylo jasné, že naučit se golf, bude nutnost. Brzy jsem zjistil, že golf bude láska na celý život a pro mě sport číslo jedna. Logicky jsem hledal způsob, jak se v oboru více uplatnit, pracovat i podnikat.
Tak vznikla myšlenka vytvořit anketu Golfista roku?
Vlastně ano, v roce 2002 jsme v České televizi postrádali projekt, který by ocenil nejlepší české golfisty na profesionální i amatérské scéně na domácích i zahraničních golfových podnicích a sériích. Česká golfová federace tehdy v rámci Večerů českého golfu oceňovala pouze nejlepší amatérské hráče roku a podle vyhlášeného kalendáře domácích turnajů. Nám šlo o to najít fenomén golfisty, který hrál už třeba na Challenge tour a pro český golf udělal v daném kalendářním roce opravdu nejvíc.
Co následovalo?
S tou myšlenkou jsme v České televizi přišli jako první, spustili hlasování novinářů, připravili kategorie a hned v prvním roce online zapojili veřejnost, která může hlasovat o nejlepších českých golfistech. Svůj hlas tak může odevzdat každý nejen výkonnostní, ale i rekreační golfista. Smyslem je upozornit na výkony talentů českého golfu, mediálně je podpořit a poděkovat jim za celoroční výkony. Byznysově se snažíme hráče spojit s předními značkami trhu a tím usnadnit jejich profesionální golfový život, který je mimořádně nákladný. Snažíme se na golfovém trhu najít smysluplné synergie a partnerství, která fungují.
Jak se tohle podařilo?
Jsme ve spojení s řadou špičkových značek jako Mercedes-Benz, Hästens, J&T Banka, J&K Jewels, Golf Geum Technology, Golfshop4you či pojišťovna Respect. Velmi si vážíme jejich podpory, bez ní by celý projekt šlo jen těžko realizovat. Vnímáme, že po letech stagnace se opět probouzí mezi partnery zájem o golf. I proto, že generace golfistů a golfistek kolem Kláry Davidson Spilkové, Sáry Kouskové nebo Jiřího Zusky dokazuje, že se tvrdá dřina a příprava na vrcholové úrovni vyplácí, mnozí z nich budou jednou hvězdy, přesně to by český golf potřeboval. Každý výraznější úspěch zvedá zájem o golf a může přilákat nové hráče.
Máte už představu, jak bude vypadat další pokračování ankety?
Plány jsou velké. Chtěli bychom spustit nový zpravodajský web a promovat vedle série komerčních turnajů i turnaj profesionálních golfistů. Ve spojení se značkou Golfista roku je to logické řešení. Naše značka tak bude vidět v průběhu celého roku. Konkrétnější budeme při vyhlášení ankety Golfista roku, která se „odehraje" začátkem dubna 2024.
Formou galavečera, nebo tak, jako v posledních letech na hřišti Panorama Kácov v pořadu ČT?
Galavečery jsme zatím opustili, byť je po nich trochu nostalgie. Byla to celá jedna éra. Začínali jsme v areálu zámku Lednice, poté v Karlových Varech, a nakonec skončili v Praze. Nejprve v kongresovém sále hotelu Ambassador Zlatá Husa, poté v areálu Mercedes-Benz na Chodově, kde vystoupil i na jednom z posledních koncertů Karel Gott, a pak na několik ročníků na Žofíně moderovaných skvělým Markem Ebenem. Poslední velký galavečer se naposledy uskutečnil v roce 2020 na Žofíně. Krátce nato propukla epidemie covidu a my museli sáhnout k úspornějším, a hlavně bezpečnějším řešením.
Jak se to na přípravě ankety projevilo?
Nabídla se varianta spolupráce s Českou televizí, která se ukazuje z dlouhodobé perspektivy jako nejlepší. Baví mě profesionální práce s týmem ČT Sport, vše funguje jako dokonalý stroj. Čas vysílání ankety jsme propojili s legendárním turnajem Masters ve slavné Augustě National, který je prvním z velké čtyřky majorů a v podstatě startuje golfovou sezonu. Přenosy na ČT Sport sledují tisíce golfistů, kteří jsou sami natěšení na start nové sezony. Navozuje to neopakovatelnou atmosféru, začíná se hrát golf i na hřištích u nás, a to je moment, který mám každý rok nesmírně rád.
Převzato z časopisu GOLF 9-10/2023
Foto: archiv Jana Hrubeše
< Předchozí | Další > |
---|
Přihlášení Golf News
Zahájen prodej voucherů 1fee2hráči na sezonu 2025, které umožňují na vybraných hřištích ve vymezeném čase po uhrazení jednoho fee hru dvěma hráčům. S ...
Kontakty
Redakce
Inzerce na www.golfinfo.cz
Inzerce v týdeníku Golf News
Inzerce v časopise Golf
Advertising in Golfinfo.cz in English
Advertising in Golf News in English
GOLF magazine profile in English
Profil časopisu Golf
Profil a ceník Ročenky Golf 2025/26
Profil Hot Travel Revue 2025
Profil Hot Equipment Revue 2025
Profil Hot Wellness Revue 2025
Austerlitz Golf Trophy 20.- 23.5.2025
Czech PGA Tour 2025
World Corporate Golf Challenge
Národní finále 13.8.2025
Kaskáda Golf Trophy 2.-5.10.2025
Grandfinále Czech PGA Tour 2025
CCB, spol. s r. o.
Okružní 19
638 00 Brno
šéfredaktor: Josef Slezák
e-mail: golfinfo@golfinfo.cz
mobil: +420 604 210 053
tel.: +420 545 222 774
RSS Sitemap Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2024. Všechna práva vyhrazena.
Zásady zpracování a ochrany osobních údajů.