Pravidla

Exotics EXSAž do těchto chvil jsme o značce Exotics psali s odkazem na lepší hráče, s čímž souvisela hladina výkonu, ale také hladina cenová, odrážející špičkové technologie. V nejnovější řadě, nové vlajkové lodi, má výrobce za cíl oslovit širší hráčské spektrum. Neznamená to však, že by se drajvr Exotics EXS vzdával technologických vymožeností.

Ty si ve velké míře ponechává, což zvyšuje „palebnou sílu" drajvru a současně to umožňuje držet cenu v akceptovatelné výši. I díky tomu poměr cena/výkon staví hůl do centra pozornosti.
Hlava o velikosti 460 cm3 sestává z nejtenčí titanové líce (TSP 910 Beta titan), koruny z karbonu, jehož vlákna najdete i u špičky, rám je z titanu 8-1-1. Na první pohled jde o lehké materiály dovolující úsporu hmoty i takové rozložení, jež vede ke snížení těžiště, aby docílili optimálního úhlu odpalu i momentu setrvačnosti podporujícího toleranci. Vyšší nároky kladl výrobce také na akustické vlastnosti, proto má použití vláken z karbonu své opodstatnění.
Nejzásadnější přínos, který se k úbytku hmotnosti váže, souvisí s použitím nového krčku. Ten umožňuje nastavení v celkovém rozsahu 4°, po dvou na každou stranu, a dále dovoluje vybírat mezi třemi pozicemi lie.

FTS
Flight Tuning System, zkráceně FTS, umožňuje vyladit letové parametry úderu, a to díky dvěma pohyblivým závažím. Standardně mají hmotnost 3 a 9 gramů, nicméně k dispozici jsou i závaží o hmotnosti 6, 11 a 14 gramů. Umístění těžšího z nich do zadní části vede k vyššímu úhlu odpalu a míčku udělíte více rotace, pakliže těžší ze závaží posunete směrem ke patě, zmírníte rotaci a rána bude mít nižší dráhu.
Od přidání FTS si Tour Edge slibuje, že Exotics osloví širší řadu hráčů, neboť řešení pomáhá eliminovat nežádoucí slice.

Aerodynamika
Výrobce se veze na vlně aktuálního trendu, aerodynamické vlastnosti jsou jednoduše „in". Šli na to upraveným sklonem koruny a rozšířením kanálků na spodní části, opatřené osvědčenou technologií SlipStream. Ta byla původně navržena pro fervejová dřeva a hybridy Tour Edge a měla přispět k lepší interakci hole s povrchem a tím k vyšší rychlosti hlavy hole. Nově ji aplikovali u drajvrů, kde má vylepšit aerodynamické vlastnosti. Koruna je také špičatější, takže ji vzduch lépe obtéká.

RollFace
Tak zní název nové technologie použité pro úderovou plochu. Lze ji připodobnit ke konceptu TwistFace značky TaylorMade. V podstatě jde o vyboulení u špičky, napomáhající narovnat ránu, pokud míč odehrajete poblíž špičky, kde je dle výrobce realizována většina nepřesných zásahů. Ve spojení s technologií proměnlivé tloušťky se podařilo zkonstruovat nejtolerantnější úderovou plochu v historii značky.

Drajvr je osazen je prémiovým šaftem Tensei CK Blue 2G, jenž je extrémně lehký a stabilní, a to díky kombinaci karbonových a kevlarových vláken. Hmotnost se v závislosti na pružnosti pohybuje od 50 do 70 gramů. Na prodejní pulty dorazil začátkem listopadu a pořídíte jej v ceně 300 dolarů.

Stránky výrobce: www.touredge.com

Foto: výrobce


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Přihlášení Golf News



Poradna

První dohraný míček nebyl vytažen z jamky před dohráním dalšího

Dobrý den. Dohrál jsem míček do jamky. Nežli jsem ho stačil vyndat spoluhráč také doputoval do jamky. Oba jsme byli n ...

Poradna

Garmin Approach S 60 versus Garmin Fenix 3

Dobry den. Mate zkušenosti s golfovou aplikaci (módem) u hodinek Garmin Fenix 3? Jaky je rozdil oproti specializovany ...

OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
6000 Kč,-

Set želez Exotics EXi (5–PW), shaft UST Mamiya 40 F3 (flex R). Tradiční tvar, menší offset, maximální kontrola i délka. Skvělý poměr cena/výkon! ...