ilu-otazniky-pixabay-750Tak schválně, dokážete si tipnout, která značka výrobce golfového náčiní v profesionálním golfu, například na DP World Tour, dominuje? Nijak nepřekvapuje, že v extrémně konkurenčním prostředí profesionálního golfu, je každý kousek golfové výbavy doslova pod drobnohledem. Hráči a jejich týmy nadmíru pečlivě vybírají drivery, železa, shafty a další vybavení ve snaze získat, byť sebemenší výkonnostní výhodu oproti soupeřům.

Vybrali jsme jeden z největších turnajů v rámci DP World Tour, kterým je vlajková loď série BMW PGA Championship ve Wentworthu a trochu zevrubněji jsme se podívali na to, kdo a s čím hraje, a která ze značek dominuje.
Nejspíš jako první mnohé napadne, že tím nejrozšířenějším kusem golfové výbavy většiny hráčů může být golfový míček. A nejspíš ten se značkou Titleist. Přestože má působivá čísla a na turnaji BMW PGA Championship byl nedílnou součásti vybavení velkého počtu hráčů, protože ho používalo 68,8 procenta golfistů, přičemž druhá značka v pořadí měla jen 13 %, nejvíc dominantní značkou nebyl.

I čísla míčku Titleist blednou ve srovnání s dominancí značky Golf Pride. Míra dominance této značky na DP World Tour, a vlastně i na PGA Tour, je tak ohromující, že neexistuje žádná jiná značka, která by se Golf Pride jen vzdáleně přiblížila.

I přesto, že mnozí na první dobrou zaváhají, o jakou značku v záplavě těch proslulejších a známějších vlastně jde. Odpověď mnohé vysvětluje – řeč je o výrobci gripů. Právě gripy jsou místem kontaktu mezi hráčem a holí a ve hře, kde rozhoduje pár centimetrů o tom, zda zahrajete ideální ránu, nebo minete fervej, či green, je právě grip, který vám sedí a kterému důvěřujete, naprosto zásadní.

A teď k té dominanci značky... Statistiky z turnaje BMW PGA Championship odhalily, že ze 138 hráčů ve startovním poli mělo neuvěřitelných 133 hráčů ve svém bagu aspoň jeden grip značky Golf Pride. To představuje 96,4 % z celého startovního pole. To není pouze dominantní postavení, ale už téměř monopol v prestižní kategorii mezi nejlepšími golfisty světa.

Ještě zajímavější pohled pak nabízí, pokud se podíváme ještě více do hloubky a do detailů. Například u gripů na železech mělo značku Golf Pride 127 hráčů. A co je ještě zajímavější, stovka golfistů používala nestandardní modely, velikosti nebo technologie. To proto, že si značku nezvolili pouze ze setrvačnosti, nebo ze zvyku, ale skutečně aktivně hledali nějaký konkrétní typ, či konfiguraci poskytujícími jim požadovaný pocit a výkon.

Nejčastěji používaným modelem byl Tour Velvet, který mělo 29 hráčů, ale i v tomto konkrétním případě si většina hráčů přizpůsobila grip podle vlastních preferencí. Takže posbíraná data potvrzují předtím jen tušené, a to, že personalizace je klíčem.

Různorodost gripů, které byly ve Wentworthu k vidění – od různých typů povrchů přes zvětšené modely, gripy s hřbetem (tzv. ribbed), kulaté gripy, či verze s klasickým, nebo rovným profilem – ukazuje, že i v rámci jedné značky si téměř každý hráč volí unikátní preference.

A jak jsou na tom amatérští rekreační hráči? Obecně platí, že se o gripy příliš nezajímají. Stručně řečeno, nedokáží z nich vytěžit to, co by pro zlepšení své hry mohli. Ať už jde o špatnou velikost gripu, která omezuje správné držení a pohyb zápěstí, nebo o nevyužití výhod gripu s hřbetem. Hráči si tím zbytečně komplikují hru a přicházejí o rány. Takže výzva zní: vyzkoušejte různé typy gripů a nebojte se experimentovat.

Připravil: Alois Žatkuliak
Ilustrační foto: pixabay.com


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz

Přihlášení Golf News


OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
Kč,-

...