Může to znít skoro jako pohádka. Jen si to představte... Toužíte být zítra na pláži v Karibiku nebo snad na Maledivách? Nebo se za pár hodin přepravit do Paříže na důležité obchodní jednání? Nebo ze dne na den vyrazit s partou přátel na golf do Skotska či Turecka? Na první pohled přání nesplnitelná. Snad jedině za použití kouzelné pohádkové hůlky. Ale kde ji vzít? Přesto jsou i tahle přání dosažitelná a splnitelná. Ten, kdo tohle umí i bez kouzelné hůlky, je ABS Jets, největší česká letecká společnost provozující privátní leteckou dopravu.
Skoro by se chtělo říct, že mění cestovní sny ve skutečnost a dává cestování novou dimenzi, rychlost a svobodu. Společnost ABS Jets spatřila světlo světa, samozřejmě obrazně řečeno, v roce 2004. Za rok tak oslaví dvacetileté výročí a za ty dvě dekády prošla ohromujícím rozvojem – od původně leteckého cargo dopravce k největšímu privátnímu leteckému dopravci v Česku a na Slovensku a mezi nejvýznamnější v Evropě.
O tom, co všechno dnes ABS Jets se sídlem na Letišti Václava Havla v pražské Ruzyni umí a nabízí, jsme si povídali s Janem Králíkem, CEO společnosti ABS Jets (na snímku).
Vraťme se téměř o dvacet let zpátky. Jak společnost ABS Jets vznikla?
Vznikla z původně leteckého cargo dopravce, který se dvěma letadly vozil poštu po Evropě. Tím impulsem byla stále rostoucí potřeba podnikatelů se rychle přemísťovat za byznysem. Převzali jsme tehdy pod svá křídla první dva malé tryskáče a jali jsme se učit, co to znamená provozovat soukromou leteckou dopravu. Byli jsme v té době v Česku i na Slovensku první a také díky tomu asi jsme dnes tam, kde jsme.
A kde dnes jste?
Stručně řečeno, jsme největší v Česku a na Slovensku, ale mnohem víc se nám líbí, že se dostáváme mezi první desítku provozovatelů v Evropě. Nejen v té východní, ale i v západní. To nás těší a je to pro nás potvrzení, že to možná děláme dobře. Přidám i pár čísel... V roce 2004 nás tady bylo zhruba dvacet zaměstnanců, dnes je nás kolem tří stovek. Obratově se letos blížíme ke třem miliardám korun. V roce 2008 náš handling odbavil zhruba 30 rotací za měsíc, což je přílet a odlet. Dnes pravidelně odbaví kolem 350 rotací měsíčně. Na tomto letišti pokrýváme zhruba 70 procent všech odletů a příletů v kategorii byznys aviation.
Pro lepší představu, jak fungujete... Když si řeknu, že zítra chci letět na Kanárské ostrovy?
Tak zítra poletíte na Kanárské ostrovy. Když oslovíte náš obchodní úsek, během hodiny dostanete nabídku, troufnu si říct, ze tří letadel, a letět můžete už za dvě hodiny. Podle toho, kolik vás poletí, vám dáme nabídku odstupňovanou cenou.
Co klientům nabízíte?
Rychlost, komfort, bezpečnost, spolehlivost... Když mluvím o komfortu, mám na mysli nejen špičkové vybavení letadel a služeb, ale i cestovní komfort. To znamená přepravit klienta ideálně tak, aby o tom skoro nevěděl. Sedne si do letadla, otevře počítač, vyřeší pracovní záležitosti, telefonáty, protože tohle všechno technologie v letadlech umožňují. K cestovnímu komfortu patří i rychlé odbavení. Procedura je sice stejná, jako když letíte normálními aerolinkami, takže musíte projít rámem, sundat pásek, hodinky, ale rozdíl je v tom, že už u odletu v terminálu klienta čeká kapitán, provede ho odbavovacím procesem a doprovodí k letadlu. To je součástí služby. Něco takového u běžných aerolinek samozřejmě nefunguje. Od příjezdu k terminálu jste na palubě letadla do deseti minut. Takže, když máte odlet v deset hodin ráno, stačí, když budete na letišti deset minut před desátou.
Máte například i pravidelné linky?
Ne, ne, pravidelné linky nemáme, ale máme destinace, kam létáme hodně často. Pro nás je každý den jiný, protože „šijeme" lety na míru. Připravíme let podle přání klienta, nikoliv podle letového řádu. Ale jsou samozřejmě určité limity. To je potřeba říct. Tím zásadním je bezpečnost. Ač to zní jako klišé, je na prvním místě a na tom si zakládáme. Rozdíl mezi ABS Jets a českými konkurenty je v tom, že jinde takový rozsah služeb nenajdete. Od přípravy letu, letu samotného, plánovaní letu, údržby letadel. Zkrátka kompletní balíček služeb. Když to přeženu, od způsobilosti letadla k letu až po kvalitu oleje na špagety.
Kam všude létáte?
V podstatě kamkoliv, kde je odpovídající letiště. Nejčastějšími destinacemi jsou Paříž, Londýn, Nice a další francouzské destinace, ale také Maledivy, New York, Kalifornie i Jižní Amerika, kam létáme tak dvacetkrát do roka.
Jak takový let tryskáčem vypadá?
Je jiný. Dolety těchto letadel jsou enormní. Je to dané tím, že jsou technologicky, aerodynamicky a svými motory na té nejvyšší úrovni. Vývoj směřuje k tomu, že tohle letadlo má letět vysoko a daleko. Takže když poletíte klasicky charterem na Rhodos, poletíte v letové hladině 340, tedy 34 tisíc stop. Když s námi do Tokia, poletíte v hladině 54 tisíc stop. To je rozdíl 20 tisíc stop, děleno třemi, to je v metrech. Poletíte o sedm výškových kilometrů výš. Tam už není počasí ani letové cesty. V Tokiu jste zhruba za jedenáct hodin. Letíte přímo. Po vzletu točíte pravou zatáčku, před Tokiem levotočivou a přistanete.
Jaká jsou omezení pro to, co je možné vzít na palubu letadla?
Jsou stejná jako u aerolinek. To je občas věc, kdy vznikají s klientem diskuse. Často si myslí, že když si objednají soukromé letadlo, mohou si přinést cokoliv. Tak to není. Když pojedete na dovolenou a budete si chtít vzít i dvě elektrokola, musíme to vědět dopředu, jinak vám nevezmeme baterie. O převozu nebezpečných předmětů musíme vědět dopředu, abychom na to vše připravili. Pro zbraně platí stejný manuál jako u aerolinek.
A co golfové vybavení?
To je běžná věc, naprostý standard. Golfista nemusí nic hlásit s předstihem, ale je to vždycky lepší. Když vás poletí šest kamarádů, to už je šest bagů. Pro šest pasažérů s příručními zavazadly stačí letadlo pro šest lidí, ale šest golfových bagů už nějaký prostor zabere.
Jaké jsou nejčastější golfové destinace, kam létáte?
Hodně často létáme na už zmíněné Kanáry, ale řeknu to obráceně. Vy si řeknete, kam byste chtěl za golfem vyrazit a my vás tam dopravíme. Naší výhodou je to, že naše letadla mohou přistávat i na menších letištích, co nejblíž místům, kam se za golfem cestuje.
Více o ABS Jets na webu: https://www.absjets.cz/
Za rozhovor děkuje Alois Žatkuliak
Foto: Archiv Jana Králíka
Převzato z časopisu GOLF 5-6/2023
Za golfem s ABS Jets? Kam a za kolik?
Chcete vyrazit v pohodlí a s komfortem za golfem. Předkládáme několik modelových příkladů privátního letu. Jde o lety z Prahy, letiště Václava Havla. Klient si pronajímá celé letadlo, pokud se naplní do plné kapacity cestujících, cena za osobu mírně klesá. A naopak. Ceny jsou orientační, pro nezávaznou poptávku je třeba vyplnit formulář na stránkách absjets.cz.
Skotsko, Edinburgh
4 cestující + bagy
Letadlo: Cessna Ciation XLS+
Max. kapacita letadla 8 cestujících
Orientační cena za let 400 000 Kč/za osobu 100 000 Kč
Délka letu: cca 2 h 20 min.
Palubní servis: VIP catering, služby letušky na palubě
Turecko, Antalya
6 cestujících + bagy
Letadlo: Cessna Ciation XLS+
Max. kapacita letadla 8 cestujících
Orientační cena za let 600 000 Kč/za osobu 100 000 Kč
Délka letu: cca 3 h
Palubní servis: VIP catering, služby letušky na palubě
Turecko, Antalya
13 cestujících + bagy
Letadlo: Legacy 600
Max. kapacita letadla 13 cestujících
Orientační cena za let 1 170 000 Kč/za osobu 90 000 Kč
Délka letu: cca 3 h
Palubní servis: VIP catering, služby letušky na palubě
Španělsko, Malaga
8 cestujících + bagy
Letadlo: Cessna Ciation XLS+
Max. kapacita letadla 8 cestujících
Orientační cena za let 584 000 Kč/za osobu 73 000 Kč
Délka letu: cca 3 h 20 min.
Palubní servis: VIP catering, služby letušky na palubě
Španělsko, Malaga
8 cestujících + bagy
Ještě jednou Malaga, ale letadlem Gulfstream G200 s větší kapacitou cestujících, které může být na místě rychleji.
Letadlo: Gulfstream G200
Max. kapacita letadla 10 cestujících
Orientační cena za let 960 000 Kč/za osobu 120 000 Kč
Délka letu: cca 3 h
Palubní servis: VIP catering, služby letušky na palubě
Přihlášení Golf News
Kontakty
Redakce
Inzerce na www.golfinfo.cz
Inzerce v týdeníku Golf News
Inzerce v časopise Golf
Advertising in Golfinfo.cz in English
Advertising in Golf News in English
GOLF magazine profile in English
Profil časopisu Golf
Profil a ceník Ročenky Golf 2025/26
Profil Hot Travel Revue 2025
Profil Hot Equipment Revue 2025
Profil Hot Wellness Revue 2025
Austerlitz Golf Trophy 20.- 23.5.2025
Czech PGA Tour 2025
World Corporate Golf Challenge
Národní finále 13.8.2025
Kaskáda Golf Trophy 2.-5.10.2025
Grandfinále Czech PGA Tour 2025
CCB, spol. s r. o.
Okružní 19
638 00 Brno
šéfredaktor: Josef Slezák
e-mail: golfinfo@golfinfo.cz
mobil: +420 604 210 053
tel.: +420 545 222 774
RSS Sitemap Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2024. Všechna práva vyhrazena.
Zásady zpracování a ochrany osobních údajů.