Když Porsche představilo elektrický supersedan Taycan, okamžitě stanovilo měřítka mezi elektromobily. Že se dá laťka ještě zvýšit, to dokazuje verze Cross Turismo – shootingbrake schopný i pohybu v terénu.
Elektrický pohon není ve spojení se jménem Porsche žádnou novinkou, ale v historii stejnojmenné stuttgartské automobilky představuje elektromobil Taycan začátek nové éry. Ferdinand Porsche, rodák z Vratislavic nad Nisou, používal elektromotory k pohonu svých vozidel již na přelomu 19. a 20. století. Elektrický pohon však záhy prohrál konkurenční boj se spalovacími motory, které postupně zdokonaloval i jeho syn Ferry ve sportovních vozech Porsche vyráběných po druhé světové válce.
Porsche se však nyní k elektrickému pohonu znovu vrací. Proces elektrifikace produktové řady stuttgartské automobilky zahájily nejprve plug-in hybridní modely, nyní přichází řada na první ryzí elektromobil. Ten oslavil světovou premiéru loni v září a letos ho doplnila druhá praktičtější karosářská varianta.
Nový model Porsche Taycan je čtyřdveřovým sportovním vozem, který stanovuje v mnoha ohledech nová měřítka. Vývojáři nestáli před snadným úkolem, protože zadání znělo zkonstruovat pro éru elektromobility pravé Porsche – fascinující sportovní vůz, který nejenže nadchne svého majitele progresivní technikou a ohromující jízdní dynamikou, ale také dokáže fascinovat fanoušky automobilů na celém světě, stejně jako legendární modely značky poháněné spalovacími motory.
Nyní přichází multifunkční Taycan Cross Turismo: praktické outdoorové „kombi", které si troufne i mimo asfalt. Proti běžnému Taycanu nabídne prostornější karoserií shooting brake a také bytelnější vzezření umožňující pohyb mimo asfalt – minimálně psychologicky. Kdybyste přesto chtěli s Taycanem Cross Turismo do terénu, určitě se ho nelekne. Standardně se díky dvěma elektromotorům nabízí pohon 4x4 a vzduchový podvozek, který je proti běžnému Taycanu o 30 milimetrů vyšší. Příplatkový paket Off-Road Design pak zvedá světlost o dalších 30 mm a přidává další ochranné prvky karoserie, s nimiž vypadá jinak elegantní a luxusní Porsche sexy drsně. Praxe několika testů ukázala, že Taycan Cross Turismo v pohodě zvládne lehčí terén stejně jako vozy SUV, proti kterým ale má velkou výhodu – nižší stavbu, a tudíž i těžiště. Díky tomu jezdí lépe po silnici a má logicky lepší aerodynamiku.
Nabídka pohonných jednotek vychází z Taycanu, Cross Turismo je však vždy „čtyřkolka":
• Taycan 4: 280-350 kW, 220 km/h, 0-100 km/h za 5,1 s, dojezd 389-456 km
• Taycan 4S: 360-420 kW, 240 km/h, 0-100 km/h za 4,1 s, dojezd 388-452 km
• Taycan Turbo: 460-500 kW, 250 km/h, 0-100 km/h za 3,3 s, dojezd 395-452 km
• Taycan Turbo S: 460-560 kW, 250 km/h, 0-100 km/h za 2,9 s, dojezd 388-419 km
Že to Taycan Cross Turismo myslí s praktičností vážně, dokládá zavazadelník o kapacitě 446 litrů, jehož objem snadno zvětšíte na 1 212 l. Není to žádný kombík na stěhování, ale při cestách za aktivním trávením volného času přijde vhod flexibilnější kabina, originální střešní nosič na 3 bicykly nebo originální střešní box schopný zvládat tempo až 200 km/h. Navíc skýtá proti běžnému Taycanu benefit delšího rozvoru, z čehož pramení vzdušnější pocit na zadních sedadlech. Průměrný evropský dospělý se tam nyní cítí maximálně komfortně a na zadní pozice se v Cross Turismu také snáz nastupuje. Pro drobnosti či nabíjecí kabely má Taycan Cross Turismo připraven přední zavazadlový prostor, jehož 84 litrů na drobnosti ideálně stačí. Navíc se otevírá maximálně stylově – stačí Taycan vpředu pohladit a přední víko se vám otevře.
Uvnitř hraje Taycan první ligu, a přestože jede na vlně supermoderny a digitalizace, stále zůstává klasickým zástupcem německé sportovní školy. Porsche Advanced Cocpit s inovativním zakřiveným displejem vás dokonale pohltí a dechberoucí zážitky se vám vryjí do paměti. Multifunkční sportovní volant má přesně takový tvar, jaký byste si přáli a tvoří precizní propojku mezi vámi a Taycanem. To samé platí i pro anatomická sedadla, dokonale kombinující komfort a držení těla.
A jízdní zážitky? Maximální. Už základní Taycan 4 Cross Turismo nabídne působivou dynamiku, výkon 280 kW lze overboostem krátkodobě zvýšit na 350 kW, což stačí na tempo 220 km/h a sprint z nuly na sto za pět sekund. Díky spotřebě 22,4 kW/h na 100 základní Taycan 4 Cross Turismo ujede 456 km na plné nabití svých obřích baterií s kapacitou 93,4 kWh. Ty lze díky schopnosti hyperchargingu dobíjet velmi rychle, Taycan zvládá rychlost nabíjení 350 kW za hodinu – pokud to nějaká nabíječka umí, máte během pár minut energii na další stovky kilometrů. Kdo chce ultimativní dynamiku z ranku supersportů, Taycan Cross Turismo Turbo S umí stovku pod 3 sekundy a zběsilý sprint utne až omezovač na 250 km/h. Dojezd pak není o moc menší než u základní verze. Zlatou střední cestou pak zůstává Taycan 4S Cross Turismo s cenou včetně daně nepatrně převyšující tři miliony korun. Se sprintem z 0 na 100 km/h během 4,1 sekund za Turbem zas tolik nezaostává, maximálních 240 km/h je také téměř totožných a pořizovací náklady jsou z úplně jiné sféry.
Při jízdě Taycanem budete fascinováni zejména tichem, klidem a bezprostředností. Taycan Cross Turismo s hmotností nějaké 2,3 tuny reaguje hbitě a bezmála pětimetrový shooting brake se provozem proplétá elegantně a velmi, velmi rychle. Dynamiku umocňuje právě ona bezprostřednost a okamžité reakce na pokyny akcelerátoru. Je to vysoce návykové.
Porsche Taycan Cross Turismo figuruje v konfigurátoru na webu https://auto.porsche.cz/, všechny verze tak lze objednávat. Základní provedení Taycan 4 Cross Turismo vyjde na 2 570 000 Kč, což je o 275 tisíc víc než základní Taycan – ovšem Cross Turismo boduje standardním pohonem všech kol. Když ale vezmeme naši ideální verzi 4S, tak se nám příplatek za praktičtější a univerzálnější Cross Turismo sníží na pouhých 35 tisíc korun. A to už je velmi lákavá nabídka.
Porsche Servisní Centrum Brno
https://porschecentrumbrno.cz/
Přihlášení Golf News
Kontakty
Redakce
Inzerce na www.golfinfo.cz
Inzerce v týdeníku Golf News
Inzerce v časopise Golf
Advertising in Golfinfo.cz in English
Advertising in Golf News in English
GOLF magazine profile in English
Profil časopisu Golf
Profil a ceník Ročenky Golf 2025/26
Profil Hot Travel Revue 2025
Profil Hot Equipment Revue 2025
Profil Hot Wellness Revue 2025
Austerlitz Golf Trophy 20.- 23.5.2025
Czech PGA Tour 2025
World Corporate Golf Challenge
Národní finále 13.8.2025
Kaskáda Golf Trophy 2.-5.10.2025
Grandfinále Czech PGA Tour 2025
CCB, spol. s r. o.
Okružní 19
638 00 Brno
šéfredaktor: Josef Slezák
e-mail: golfinfo@golfinfo.cz
mobil: +420 604 210 053
tel.: +420 545 222 774
RSS Sitemap Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2024. Všechna práva vyhrazena.
Zásady zpracování a ochrany osobních údajů.