BofB David-Kisa„Když jsem poprvé sedl do Land Roveru, ihned jsem pochopil jeho filozofii. Je jedno, jestli máte na sobě zabahněné gumáky, propocené tenisky nebo naleštěné oxfordky – stále se cítíte, že k němu patříte. Land Rover pro mě znamená svobodu," říká Ing. David Kiša, majitel společnosti B of B cars.

Dokázal byste si sám opravit vůz?

(směje se) Kolo bych si vyměnit dokázal, ale na velké opravy to určitě není. Já jsem se obecně o auta nikdy nezajímal, natož o jejich opravu.

To je zvláštní tvrzení na majitele autosalonu...

Jsem vystudovaný marketér, obchodu jsem se učil v oboru fashion, telekomunikace a logistika, což nemá moc společného s luxusním zbožím tak, jak je obecně chápáno. Během svých studií, když jsem brigádně sbíral víno v Německu, jsem se seznámil s člověkem, který později pracoval jako prodejce luxusních vozů. Řekl jsem si, že to musí být krása prodávat luxusní věci, sedět v krásném showroomu, jezdit v krásných autech – chtěl jsem to mít, chtěl jsem takový podnik vést a v paměti jsem si tuto myšlenku uchoval. Letos tomu bude tak dvacet let.

Cesta životem vás tedy zavedla ke značkám Jaguar a Land Rover.

První kontakt se značkou Land Rover nastal v roce 2005, kdy mi známá zapůjčila model Discovery 3. A tím mi vlastně změnila život. Podvozek na vzduchu. To auto zvládlo mnohem více, než jsem si sám troufnul. Okouzlilo mě a zamiloval jsem se.

Svou současnou firmu jste založil ihned?

Kdepak. Pracoval jsem jako obchodník a následně ředitel tehdejšího dealera Jaguar Land Rover v Ostravě a pak i šéfoval prodeji na Moravě. Centrála v Praze ovšem skončila a s ní i celá síť. Do britských značek jsem byl ovšem zamilovaný a věřil jsem, že mohou mít úspěch. Proto jsem neváhal, založil firmu B of B cars – tedy Best of British Cars, zažádal importéra o licenci. A povedlo se.

Na rozjezd firmy jste si vydělal předchozí prací?

Pár peněz jsem měl, ale nebylo to dost. Peníze jsem si půjčoval v různých bankách a dával dohromady po statisících, nikdo nám nevěřil tolik, aby nám půjčil velké peníze najednou. To byl rok 2009 a automobilovému průmyslu se obecně nedařilo – když tak nad tím přemýšlím, je neuvěřitelné, že vlastně rozhovor nyní vedeme v nejmodernějším autosalónu Jaguar Land Rover v České republice.

Golf, Británie, auta, to jde docela k sobě. Jak jste na tom s golfem vy?

Pár let golf hraju, nyní se můj hendikep pohybuje okolo dvaceti. Ke golfu mě dovedl jak profesní život, tak i to, že jsem od mládí sportoval. Z golfového prostředí vzešla spousta mých dobrých kamarádů, ale také našich zákazníků.

BofB Putovni-poharPořádáte tedy své vlastní turnaje?

Jsme partnery vybraných golfových tour, které se odehrávají na Moravě, naše hlavní síly se ovšem upírají k našemu každoročnímu turnaji, nazvali jsme jej Jaguar Golf Cup a za těch několik let se nám docela rozrostl.

 

 

Kde a kdy se turnaj odehrává?

Zpočátku jsme měli turnaj v Kravařích, tento rok jsme již potřetí hráli na Čeladné a vždy jej směřujeme k polovině září. Turnaj se nám rozrostl již na dva hrací dny – poptávka hráčů byla taková, že to byl nutný krok.

Má Jaguar Golf Cup nějaká specifika?

Tím, že má turnaj dva dny, nabízí se rovnou udělat nějaký tematický společenský večer, kde se setkáte jak s hráči prvního, tak druhého dne. Máme rovněž putovní pohár, který je věrnou kopií trofeje z British Open, sako pro vítěze a pro každého hráče máme vždy připraveno golfové tričko. Tyto poslední tři položky dávají dohromady určité specifikum našeho turnaje, na které mohou dosáhnout pouze naši klienti, což z turnaje za ty roky udělalo i určitou exkluzivní záležitost.

BofB Ostravsky-autosalonVraťme se zpátky k té největší výzvě – investici do nového autosalónu. Jak probíhala samotná příprava? Inspirace asi nebyla žádná, když jste vlastně byli první.

Příprava začala v roce 2009 – tedy založením firmy, myšlenka nového salónu existovala ale pouze v mé hlavě a v mých snech. Reálně jsme na tom začali pracovat v roce 2012 – vybrali jsme lokalitu, kde bychom mohli své plány realizovat. V roce 2013 jsme obdrželi požadavky corporate identity, na jaře 2014 jsme zažádali o schválení projektu. V prosinci 2014 jsme položili základní kámen, v lednu 2016 otevřeli. Samotná výstavba probíhala tedy necelý rok. Měli jsme k dispozici vizualizace, jak má showroom vypadat, ale z větší části jsme vše přizpůsobili našim potřebám a zkušenostem. Servis a administrativní zázemí je zcela z našich hlav.

Moravskoslezský kraj a luxusní zboží, jak to jde dohromady?

Velká část našich klientů je právě z našeho domovského kraje. Vysvětluji si to několika faktory – dokážeme lidem zprostředkovat naše vlastní pocity z vozů, tedy neprodáváme jen volant a karoserii. Jedna jízda stačí k tomu, abyste pochopili, že jste součástí příběhu značek Jaguar Land Rover a že je to rodina, ve které chcete být. Stejně tak jsem ke značce přišel i já a od začátku k tomu s kolegy přistupujeme stejně.

Prodej vozu nemůže být jen o pocitech.

Samozřejmě, že není, ale je to jeho velká část. Obě značky zaznamenaly v posledních letech velký růst, zejména technologický. Jaguar Land Rover je největší investor v automobilovém průmyslu ve Velké Británii, což se projevilo – nové modely, moderní technologie, zcela odlišný design, vše jde ruku v ruce a my nezůstáváme pozadu. Pokud chceme držet krok, musíme hodně makat. A investovat.

Myslí si to i klienti?

Určitě ano. Vozy, které prodáváme, jsou super, ale bez toho lidského přístupu by to šlo těžko. V různých prodejních a servisních dotaznících vidím, že si chválí náš personál a služby, které poskytujeme. Vidět takovou zpětnou vazbu je pro nás motivační. Jsou i případy, kdy jsme nepostupovali zrovna dobře, auta jsou pořád stroje a lidský faktor je chybový.

Mluvil jste o rodině Jaguar Land Rover. Existuje i rodina B of B cars?

Nemusíme si nic nalhávat – konkurence je silná, a to nejen mezi dealery Jaguar Land Rover, ale i v rámci ostatních značek. Zákonitě tedy lidem musíte nabídnout něco navíc. U nás je to nejen nový autosalon, ale různé společenské a sportovní akce, jež pořádáme. Víte, námi prodávané produkty se neliší od těch, které prodávají ostatní dealeři. Liší se jen lidé. A právě to tvoří tu rozdílnou úroveň a na to klademe ten největší důraz.

(PR)
Více informací na www.bofb.cz


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Přihlášení Golf News



Poradna

Úleva od psychického překážení

Hráčův míč leží jen několik centimetrů vedle spinkleru. Sprinkler mu ale nepřekáží ani v postoji ani ve švihu, pouze ...

Poradna

Garmin Approach S 60 versus Garmin Fenix 3

Dobry den. Mate zkušenosti s golfovou aplikaci (módem) u hodinek Garmin Fenix 3? Jaky je rozdil oproti specializovany ...

OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
6000 Kč,-

Set želez Exotics EXi (5–PW), shaft UST Mamiya 40 F3 (flex R). Tradiční tvar, menší offset, maximální kontrola i délka. Skvělý poměr cena/výkon! ...