komperdellRodinná rakouská firma, desítky let vyrábějící lyžařské hole, se před 20 lety vydala moderním směrem – pustila se do golfu. Za všechno mohl její majitel, vizionář. Golf, to bude ono. Šafty umíme vyrobit perfektně, s ostatním si poradíme. V dobách, kdy se v Evropě a Americe vyráběly špičkové produkty a Asie se jen pomalu probírala z produkce laciných napodobenin, se ta myšlenka zdála být excelentní. Silné vývojové oddělení dávalo jistotu, že se věci vyvinou správným směrem.

V podstatě to tak zůstalo, za ta dvě desetiletí se v Komperdellu dostali k téměř celé škále golfové výzbroje. Ovšem všechny velké golfové značky rozprostřely svou výrobu po celém světě, golfový boom jim pomohl k velkým sériím a podceňovaní asijští výrobci dnes produkují pro tyto giganty téměř všechno a v čím dál lepší kvalitě.
V té konkurenci se Komperdell tak trochu ztrácí, mezi světové značky se nezařadil a možná ani takovou ambici neměl. Za značku jej považují hlavně Rakušané, patrioti preferující domácí produkci, ostatní svět jej víceméně přehlíží, byť možná trochu neoprávněně.
Rakouští golfisté nejsou hloupí, a kdyby Komperdell funkčně zaostával, kupovali by směle jiné značky. Přesto je domácí výrobce na jejich trhu velmi silně zastoupen a na hřištích si často všimnete golfových vozíků i do barev vyvedených setů. Rakušané vyhledávají Komperdell i kvůli nižší cenové hladině, při funkci obdobné dražším značkám.

Dostali jsme se k možnosti otestovat golfové produkty přímo v centru firmy, u krásného jezera Mondsee, na neméně krásném hřišti stejného jména. Klub a sídlo firmy jsou od sebe jen 200 metrů, takže vstup Komperdellu do golfu byl vznikem golfového resortu přímo před dveřmi určitě ovlivněn.
Začali s holemi. Šafty dělají „doma", zkušenosti z vývoje holí zúročili okamžitě. Ostatní komponenty produkují v okolí Mondsee. Dnešní železa jsou na úrovni, letošní model K3 v limetkové barvě je zároveň tahák na oči. Porovnával jsem jej s jejich loňskými holemi: jsou lehčí, těžiště mají dole vzadu, standardně na osvědčeném grafitu K-Six, zvedají míček snadno ze země. Nehodí se pro hráče s nízkými hendikepy, ti by asi po Komperdellu nesáhli, ovšem od HCP 10 udělají dobrou službu.

Komperdell LitespeedNa webových stránkách výrobce si zákazník může vyplnit do tabulky (Custom Fitting Calculator) osobní míry a další údaje, podle kterých mu během 48 hodin hole sestaví přesně na jeho postavu a charakteristiku švihu. Fitting je bezplatný a využívá se vcelku hojně. Zájemci si mohou set doplnit dalšími holemi opět v limetkové barvě – od drajvru přes dřeva a hybridy až k patrům je vše k dispozici, k setu si může přiobjednat i extravagantní bag Zebra, kde se střídají bílé a černé proužky, a menší doplňky jsou rovněž v téže barvě!

Začátkem října přišla zpráva z golfového veletrhu Golf Europe, že horká novinka, hole Lightspeed Irons, získaly ocenění Product Award. Superlehká hlava, superlehký šaft K7, superlehký grip K-Wrap – jsou jako peříčko, přičemž rychlost hlavy se postará o dostatečné délky ran. Výborně dopadly i testy v laboratořích Robogolfu v Mnichově. Hodí se pro HCP nad 15, pro seniory, juniory a pro ženy. K dispozici budou na začátku příští sezony. Mimochodem, název „Lightspeed" znamená rychlost světla!
Fervejová dřeva č. 3 a 5 mají dosti těžkou hlavu, tvrdší úder, létají nízko, ale daleko. Úderová plocha je úzká, o to pádnější ty hole jsou. To samé platí o hybridech: jejich řada obsahuje čtyři hole, s lofty 15°–24°. Čtyřiadvacítka (č. 9) je neskutečná v těžších podmínkách, létá vysoko a vysvobodí vás odevšud, naopak číslo 3 s loftem 15° se osvědčilo při dlouhých ranách z ferveje a semirafu.

Řada wedží HS-09 zahrnuje zase čtyři lofty: 49°, 52°, 56° a 60°. Kromě toho, že se s nimi dobře hraje, vynikají reprezentativním vzhledem. Hole se dají „nafitovat" – o dva stupně vychýlit, takže si z 60° můžete nechat udělat 62°, ze 49° můžete mít 47°. Sendwedžka (56°), ale i ostatní tři, mají velmi úzkou vodicí hranu, dobře pronikají do písku.

Velmi silný je Komperdell v patrech. Letošní série zahrnula tři modely, které stojí za hřích. První je T8 Soft Touch, s hlavou vyfrézovanou z hliníku a opatřenou měkkou vložkou na úderové ploše. Dozadu vybíhá špička s bílou mířicí linkou o maximální délce, jakou povolují normy. Další je Triangle, tvarově dost podobný, ale bez vložky: patování s tímto patrem je velice přesné, frézovaná plocha jde přímo na míček. Standardně se dodává s úzkým tvrdým gripem téměř čtvercového průřezu. Dalším z patrů je klasický mallet K11. Velmi citlivý, opět bez vložky, precizní.
A ještě další hit, velice těžké patry Precision s ocelovou hlavou. Velmi pádné, brzy se ale naučíte odměřovat sílu úderu přesněji. Osazeny jsou gripy typu Jumbo od firmy SuperStroke. Ne každý je příznivcem těchto obrů, je potřeba najít si úplně jiné držení. Gripy SuperStroke existují i ve třech dalších tloušťkách, jsou měkčí do ruky, dobře se drží, nekloužou. Komperdell obecně disponuje celou škálou gripů na všechny typy holí, custom fitting vám pomůže si z nich správně zvolit.

Průlom znamenaly letos nové elektrické troleje Travel E-Trolley. Zjednodušením konstrukce dosáhli snížení hmotnosti i větší skladnosti, vozík se hodně podobá novým typům dražších konkurentů. Slušná je výdrž 24voltové Li-Ion baterie, oficiálně se udává na 36 jamek, což se potvrdilo.
Silný je i motor, pomůže hráči stoupat i do prudkého svahu bez ztráty rychlosti. Výhodou vozíku je motorem podporovaná brzda. Bezpečně zabrzdí kola i při stání v prudkém svahu. Předností jsou i snadno odnímatelná nafukovací kola, díky tomu se vozík vejde i do nejmenšího kufru.

Produktem, na který je firma velmi hrdá, ale běžný hráč si jej nepořídí, jsou golfová autíčka – buginy. V tomto ohledu patří ke špičce světového vývoje, jejich model Evolution (Vývoj) by se měl jmenovat spíš Revolution. Velmi sportovní vzhled, možnost solárního pohonu a sto variant od pohonu všech kol přes zimní pneu, nosič lyží a vyhřívání sedadel až k sedačkám z pravé kůže. Baterie vydrží cca 60 km, další řádku kilometrů přidává solární panel, auto se nabíjí až po několika rundách.
A varianta RCD Street Car S se světly a blinkry je oficiálně schválena i pro silniční provoz! Až 45 km/h, dojezd 100 km, silný motor – naložíte hole u hotelu, odjedete na hřiště, zahrajete si a cestujete zase zpátky. Na řízení vám stačí řidičák na moped...

Ještě nesmíme zapomenout na míčky. Z pěti produkovaných typů nám nejvíc doporučovali typ High Velovity Gold: třívrstvý, velmi odolný míček se 442 dimply. Údajně jej nejde ohrát, přijdete o něj, jen když ho ztratíte, utopíte nebo ho někomu věnujete. Všechny míče Komperdell i ostatní produkty najdete v každém proshopu Rakouska.

Připravil: Ivo Doušek

Více informací o výrobci a jeho produktech zde


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz

Přihlášení Golf News


OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
Kč,-

...