Callaway OptiforceV letošní sezoně nás renomovaní výrobci zasypali spoustou novinek a jak se zdá, jejich zásoby jsou takřka nevyčerpatelné. Callaway na vás nalíčil hned dvě pasti, do kterých je však záhadno nechat se polapit. Drajvr a fervejová dřeva FT Optiforce slibují vyléčit vaši dlouhou hru.

DRAJVR
Inovacím není konec, a tak Callaway přichází se svou odpovědí odlehčeného drajvru, jenž se řídí jednoduchým principem: lehčí šaft umožňuje dosáhnout vyšší rychlosti hlavy hole, takže ve výsledku svůj úder prodloužíte. A na to hráči i hráčky potýkající se s nedostatkem metrů z týčka slyší.
FT Optiforce je první drajvr v historii značky Callaway, jenž umožňujenastavit loft i lie, čímž optimalizujete letové parametry ran. Podíváme-li se na novinku blíže, je třeba zdůraznit, že výrobce přichází se dvěma variantami, aby vyšel vstříc potřebám všech hráčů.
„Při vývoji holí jsme na první místo vždycky kladli výkon. V této souvislosti si uvědomujeme, že jedna hlava hole nemusí vyhovovat všem," vysvětluje Alan Hocknell, šéf sekce výzkumu a vývoje, a doplňuje, „hráči upřednostňující lofty kolem 8,5° jsou jiní než golfisté hrající drajvry s vyšším loftem kolem 12°. Proto u modelu FT Optiforce nabízíme dvě hlavy (440 cm3 a 460 cm3), jež se liší v klíčových parametrech jako velikost, hmotnost, těžiště, moment setrvačnosti atd. Díky tomu hráči dostanou nástroj, se kterým dosáhnou snáze požadované křivky ran."

TECHNICKÉ PARAMETRY
V pozadí vyšších rychlostí, potažmo vylepšeného výkonu, stojí čtyři klíčové technologie.

1. Dokonalá aerodynamika
Úprava tvaru přispívá k lepšímu obtékání hole vzduchem a testy v aerodynamickém tunelu potvrdily, že FT Optiforce patří v tomto směru mezi špičkové drajvry. Oproti konvenčním typům drajvrů (Callaway X Hot Pro, 9,5°) se v případě modelu Optiforce (9,5°) podařilo snížit odpor vzduchu až o 23 %!

2. Rychlost nade vše
K vyšší rychlosti hlavy hole přispívá celková konfigurace drajvru, včetně odlehčeného kovaného kompozitu, z něhož je zhotovena koruna, a dvou modelů standardních šaftů (43gramový Project X Velocity nebo 62gramový Mitsubishi Diamana S+). U odlehčeného modelu šaftu se tak s celkovou hmotností dostali pod 300 g.

3. Vylepšené nastavení OptiFit
Inovace se dotkly i OptiFit technologie v krčku hole. Premiérově se vám dostává možnost nastavit loft i lie. Loft lze měnit v rozsahu -1°/+1–2°, čímž měníte vzletový úhel a množství zpětné rotace. Úpravou úhlu lie (volit lze z neutralní nebo draw konfigurace) uvlivňujete míru boční rotace. To vše spolu s dvěma odlišnými hlavami přispívá k optimálním letovým charakteristikám odpalů.

4. Rychlostní rám líce
Technologie vyzkoušená u drajvrů X Hot či RAZR Fit Xtreme, v případě FT Optiforce umocněná aerodynamickým tvarem a jeho obecným nastavením, jež přispívají k vyšší rychlosti míče, umožňuje rozložení zatížení napříč titanovou lící. Díky tomu zkonstruovali větší a konzistentější sweet spot. Pomocí rychlostního rámu ušetřili hmotu, jejíž redistribucí vylepšili usazení těžiště a zvýšili moment setrvačnosti, takže je drajvr velmi tolerantní.

Callaway OptiForce FwFEREVEJOVÁ DŘEVA
Fervejová dřeva FT Optiforce zhotovili na stejné bázi jako oblíbené a v testech takřka nepřekonatelné modely Callaway X Hot. Představovaná novinka, kdy můžete volit z holí č. 3, 4, 5, 7 a 9, se však liší vyšší trajektorií ran, po níž hráči dle zkušenosti výrobce volají. A proč nevyužít zbraň, která leží po ruce. Inženýři proto opisovali u dřev X Hot, od kterých si vzali rychlost míče, hole RAZR Fit Xtreme pro změnu nabídly požadovanou trajektorii. Držíte-li v rukou FT Optiforce, můžete si tento jedinečný koktejl vychutnat plnými doušky.
Rychlostní rám zhotovili ze speciální nerez oceli (Carpenter 455), od níž si slibují výbornou odezvu napříč celou úderovou plochou. Kouzla s těžištěm spolu s integrovaným průhybem podporují vyšší let s mírně větší rotací míče než u rodiny dřev X Hot. Výsledkem je délková konzistence jak při hře z týčka i ferveje, tak při úderech z rafu. Vyšší moment setrvačnosti zlepšuje odpouštění, hůl je tudíž ovladatelná i méně zkušenými hráči.
Standardně se budou dřeva prodávat na dvou šaftech, Project X Velocity (53 g) a Misubishi Diamana S+. Na evropský trh dorazila v půli července a kus pořídíte za 230 €, drajvr vychází na ekvivalent 450 €.

Foto: výrobce


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz

Přihlášení Golf News


OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
Kč,-

...