reed-rules-750Nebyl by to ani Patrick Reed, aby jeho vítězství na Farmers Insurance Open nezastínil minulý týden kontroverzní moment. Přetřásala se tentokrát desátá jamka sobotního třetího kola, konkrétně druhá rána, po níž Američanův míček skončil v poměrně hustém roughu. Tak hustém, že balon nebyl vůbec vidět. A Reed šikovně využil pravidla, míček totiž po označení zvedl, aby si „ověřil, zda není zabořený", a poté dropoval - pravda, do podstatně výhodnější pozice. Výsledek? Na jamce par, celkově turnajová výhra (připomeňme, že o bezpečných pět ran) a úsměvy na všechny strany.

Jenže golfový svět se tolik nesměje. Všichni mají totiž v dobré paměti Reedovo počínání na předloňském Hero World Challenge na Bermudách, kde si americký golfista holí evidentně „žehlil" písek před svým míčem v písečné překážce, a byl za to také potrestán dvěma ranami navíc. I nyní proto mnozí pozvedli obočí, Reedova pověst v tomto směru zkrátka není právě nejlepší.

Je ale dobré hned říct, že po stránce pravidel je třicetiletý golfista tentokrát naprosto z obliga. Neprůstřelnost jeho počínání na desáté jamce hřiště Torrey Pines ostatně ihned po skončení třetího kola potvrdili rozhodčí a poměrně obsáhle jej vysvětloval ve vysílání televizní stanice CBS také pravidlový expert PGA Tour Ken Tackett. „Hráč si může ověřit, zda míč není zabořený. Obzvláště v podmínkách, jaké dnes panují, kdy je půda měkká a mokrá," ujistil a upozornil také na to, že Reed balon správně označil a k situaci si na místo také zavolal rozhodčí - pravda, až poté, co míček zvednul.

V čem tedy spočívá kontroverze? Hlavně v tom, že balon po dopadu v roughu jednou viditelně odskočil, a je tedy pravděpodobné, že o nějakém dramatickém zaboření nejspíš nemůže být řeči. Onen odskok ale neviděl (podle svých slov) Reed ani jeho soupeři ve flajtu, a na výslovný dotaz mu totéž řekla i maršálka stojící opodál. Televizní kamery ale samozřejmě odskok zachytily - a hned se strhla lavina podezřívání z toho, že si Američan ohýbá pravidla podle svého.

Na tolik diskutovaný sobotní moment i vysvětlení pravidlového experta se můžete sami podívat pod prvním z odkazů na konci článku. Dalším argumentem na Američanovu obranu je pak bezpochyby fakt, že prakticky stejnou situaci zažil během třetího kola také Rory McIlroy. I on zvedal míč z roughu pro kontrolu, zda není zabořený, a dokonce si k tomu nepozval ani sudí - což je ostatně pravidly taktéž povoleno.

Jenže Patricka Reeda prostě předchází jeho pověst, a tak to i za tuhle situaci schytal, tím spíše, že celý turnaj vyhrál. Fanoušci mu na sociálních sítích dávali co proto a třeba sázková kancelář PointsBet dokonce vyplácela zpět vklady lidem, kteří si vsadili, že turnaj vyhraje někdo jiný než Reed. Přisadili si pak i někteří hráči, což také není věc, která by byla úplně obvyklá. „Můžu říct, že mezi kluky se o tom dost mluvilo, nemá úplně nejlepší pověst. Nicméně vedení PGA Tour se ho zastalo a to je asi to hlavní," krčila rameny například světová čtyřka Xander Schauffele. Tak jako tak, Reed má svůj devátý turnajový primát na PGA Tour a zároveň už čtvrtý kalendářní rok v řadě, kdy si aspoň jednu výhru zapsal. A pokud jde o kontroverze, dá se očekávat, že je bude přitahovat nejspíš i nadále...

Připravil: Lukáš Pařenica

Zdroj:
https://www.youtube.com/watch?v=E9BoqR5rP_w
https://www.golfdigest.com/story/sportsbook-refunds-all-pre-tournament-bets-due-to-patrick-reed-controversy?
https://www.instagram.com/p/CKwOSZzsHF1/


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz

Přihlášení Golf News


OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
100 Kč,-

Nejnovější edice nejdéle a nepřetržitě vycházejícího průvodce po českých golfových hřištích je opět k dispozici. ...