Spa Hotel Ulrika

Kastner Jan 250Nenápadné převzetí golfového areálu v Ostravici slovenskou obchodní skupinou TMR (Tatry mountain resorts), které se odehrálo na sklonku roku 2018, ještě nenaznačovalo skutečné ambice nového hráče na českém golfovém trhu. Až převzetím Kaskády byl vyslán jasný signál, že své plány a vize myslí vážně. A protože expanze skupiny TMR brněnskou akvizicí určitě nekončí, možná i vás budou zajímat názory čtyřiatřicetiletého Jana Kastnera, který je u ní za rozvoj golfu zodpovědný.

 

Jaké cesty vás do TMR zavály?

Na začátku stála nabídka pana Albrechta, majitele golfového resortu v Ostravici, zda bych se nechtěl z Hradce přestěhovat do Beskyd a převzít řízení zdejšího resortu. Psal se rok 2017. Když si o rok později resort pronajala skupina TMR, nebylo hlavní otázkou, zda zůstanu v Ostravici, ale zda se budu v TMR také podílet na rozvoji jejich budoucích golfových aktivit. A já tuto výzvu rád přijal.

Takže pocházíte z Hradce?

Pocházím z Vysočiny. V hradeckém Park Golfu, kam jsem nastoupil v roce 2013, jsem přišel poprvé do kontaktu s golfem a postupně v něm prošel různými pozicemi a seznamoval se jak s obchodem, tak jeho vedením. Pak přišla nabídka z Ostravice.

Nebyl to příliš velký skok?

Určitě ano. A nejenom profesní. Naštěstí jsem si stěhování v té době mohl dovolit i vzhledem k rodině. V Hradci jsme ale zanechali hodně známých, dál v něm máme své zázemí, proto se rádi občas vracíme. Už nás ale chytila Ostravice.

Čím vás nabídka TMR zaujala?

Když TMR přebírá novou akvizici, není zastáncem žádných personálních zemětřesení, a tak jsem zůstal i já. Když jsme později diskutovali záměr rozvoje a vizi budování komplexní golfové sítě, neodolal jsem nabídce být u něčeho, co zde doposud nebylo, a přijal ji.

Jaká je vaše pozice a jaké před vámi stojí úkoly?

V rámci skupiny TMR zodpovídám za celý golf. V tento okamžik, na počátku sezony 2020, jde o Ostravici a Kaskádu, jejichž provoz jsme převzali, a také Olomouc, se kterou jsme navázali hodně úzkou spolupráci. Na starosti mám ale i budoucí rozvoj, což reprezentuje jednání s novými resorty, se kterými bychom chtěli spolupracovat nebo je provozovat.

Prozradíte, kolik golfových resortů byste chtěli provozovat?

Nejde o žádné tajemství, ale prostou matematiku. Když jsme si dali do poměru počet golfových hřišť a počet golfistů, vyšlo nám, že pokud chceme být silným hráčem a ovlivňovat dění na českém a slovenském golfovém trhu, měli bychom provozovat zhruba patnáct golfových resortů. Nejde ale o žádné pevné mantinely, spíš jen reálný kvalifikovaný odhad.

Co je prioritním cílem? Noví golfisté, nebo servis?

Na prvním místě stojí určitě dokonalý servis, a to jak pro zahraniční, tak pro domácí hráče. Na srdci nám ale leží i rozvoj počtu golfistů. Z mého pohledu je golf pořád minoritní sport, protože zatímco většina domácí populace někdy lyžovala, o golfu to říct nejde. A právě zde cítím velký prostor a naši příležitost, protože díky silné vazbě na sportující veřejnost bychom měli mít docela velkou šanci přitáhnout je i ke golfu. Ale to je dlouhodobý cíl, jenž se určitě nepodaří za rok.

Jakým způsobem plánujete svou síť budovat?

Jako nejvýhodnější se jeví pronájem, protože výstavba nových hřišť nedává za současných podmínek žádný ekonomický smysl. Tedy pokud se nebudeme bavit o příměstských devítkách. Problematická je i případná koupě. Investice vložené do golfových areálů byly tak obrovské, že jsou za tuto cenu dle mého názoru neprodejné. Na druhou stranu rozumím tomu, že nikdo z majitelů nechce prodávat za menší cenu, než ho stála výstavba, tudíž zbývá už jen pronájem.
Nemluvíme ale o nějakém krátkodobém vztahu. Vždy uvažujeme dlouhodobý pronájem, který se počítá na desítky let. Ten je dnes výhodný pro obě strany. Majiteli zůstává vše ve vlastnictví, má jisté své výnosy, zatímco my převezmeme veškerou starost za provoz a další rozvoj areálu.

S každým pronajatým resortem musíte navazovat vztah také s místním klubem. Máte pro to nastavena nějaká pravidla?

Rozumíme tomu, že každé hřiště má svůj domovský klub a že jeho členové by měli mít – v rámci rozumných možností – pro hru na svém hřišti ty nejlepší podmínky. Vzájemná jednání bereme vždy vážně a věřím, že umíme pro místní členy společně s vedením klubu vytvořit ty nejvýhodnější varianty spolupráce. Ovšem i členové místního domovského klubu si mohou sáhnout na benefity, které přináší zapojení resortu do skupiny TMR, a za výjimečných podmínek získat neomezenou hru kromě vlastního hřiště i na – v tento okamžik – zbývajících dvou resortech.

Jedním za vašich projektů je i CGC (Central Golf Club). Nejde proti zájmům domovských klubů?

Naopak. CGC má být takovou vstupní branou do domovského klubu na některém z hřišť. CGC je primárně přijatelnou alternativou pro hráče, co se nechtějí (nebo zatím nemohou) vázat na jedno místo, a dá se tak považovat za jakýsi deštník, který se rozprostírá nad všemi námi provozovanými resorty.
Členové CGC mohou využít přijatelné roční poplatky tři a pět tisíc korun obsahující možnost odehrát příslušný počet her na kterémkoli z hřišť v síti TMR. Členství v CGC je tak doslova ideální zkušební variantou pro hráče, kteří si chtějí nejprve jednotlivá hřiště vyzkoušet, než se pro jedno z nich rozhodnou a stanou se členy domovských klubů.

Takže CGC není žádný nový virtuální klub?

Určitě ne, a to jak z faktického, tak i filozofického hlediska. Nekupujeme si hrací místa na hřištích. Členové CGC nemají pro čerpání svých her žádná omezení a také zájmy členů CGC i domovských klubů jsou společné, protože finance jdou do provozu a údržby všech hřišť bez rozdílu toho, na kterém byla hra odehrána. A největší výhody? Já bych vypíchnul tři – jednoduchost, neomezenost a společný zájem všech zúčastněných.

Novinkou letošní sezony by měly být i GolfSezónky s podobnou cenovou úrovní, jako nabízí členství v CGC. Jaký je mezi nimi rozdíl?

GolfSezónky jsou primárně určeny hráčům, kteří neřeší členství v klubu, ale zajímá je pouze hra, ideálně hra za co nejvýhodnějších podmínek, a další klubové členství jim již nedává smysl. GolfSezónky jsou určeny pro české i zahraniční hráče, budou na jméno a budou fungovat na principu permanentek, mezi lyžaři známých jako „chytré sezonky", pro golfové potřeby TMR pojmenované „chytré golf sezonky". A bude to atraktivní nabídka!

Prozradíte její obsah?

Určitě, a rád. Obsah není žádným tajemstvím. V první vlně půjde o dva balíčky, jeden za 3 500 Kč, který bude obsahovat tři hry, a druhý za 4 900 Kč, který bude kromě pěti her obsahovat i dvakrát 200 Kč slevu na ubytování. Cenová výhodnost ale není jedinou devizou. Nejenže lze tyto hry bez dalšího omezení čerpat na kterémkoli ze současných tří hřišť TMR (Ostravice, Olomouc, Kaskáda) a je úplně jedno, zda svou hru vyčerpáte ve všední den nebo o víkendu či ve svátek, umožňuje tato permanentka čerpat nabité hry i formou devítek. U balíčku za 4 900 Kč (po odečtení 400 Kč za slevu na ubytování za 4 500 Kč) tak máte k dispozici až deset her na devět jamek s možností odehrát je v kterýkoliv den na kterémkoli ze tří hřišť.

Kde si budou moci hráči vaše balíčky koupit?

GolfSezónky budou v prodeji výhradně na našich webových stránkách. A jak jsem říkal, jde o „chytré golf sezonky", takže záleží jen na hráči, aby zvážil, zda přijede jen na prodloužený víkend a budou mu stačit tři hry, nebo se bude v průběhu sezony na Moravu vracet a bude pro něj výhodnější permanentka s pěti hrami.

Svou nabídkou cílíte i na zahraniční hráče. Prozradíte na které?

Nejblíže je Polsko, Slovensko a Rakousko. Zajímavý je pro nás i skandinávský a německý trh, ale díky pravidelnému propojení ostravského letiště s Varšavou a toho brněnského s Frankfurtem je pro nás teoreticky dostupný celý svět. A nejedeme jen po vlastní ose. S ostatními moravskými hřišti vytváříme pro zahraniční klientelu společné balíčky a například se Slavkovem jsme se spolupodíleli na vídeňském veletrhu Golf Show.

Kdy se ve vašem portfoliu objeví další hřiště? A který region je prioritou?

O rozšiřování intenzivně jednáme, výsledek bych ale předjímat nechtěl. A regiony?
Žádný neupřednostňujeme. Cílem je mít v každém z golfových regionů několik hřišť. Tím vzniknou podmínky pro obrovský synergický efekt, kdy golfisté – ať již členové CGC nebo vlastníci „chytré golf sezonky" pojedou kamkoli po republice, budou vědět, že tam existuje hřiště, kde si zahrají za stejných podmínek jako doma, respektive že tam všude budou doma.

A jak do toho všeho zapadá váš Gopass?

Gopass jako věrnostní program je skvělý nástroj, který propojuje veškeré naše aktivity. Je to věrnostní karta, na kterou vám za nákup jakýchkoli našich služeb připisujeme body, za které si pak můžete kupovat produkty nebo čerpat slevy. Body se vám připisují za útratu v restauraci, za ubytování, za nákup v obchodu... a samozřejmě i za nákup výše zmiňovaných golfových permanentek za 3 500 nebo 4 900 korun.
Výhodou je, že Gopass je jen jeden a body nasbírané na lyžích či v aquparku platí i na golfu a naopak. Gopass je čipová karta, která již nyní umožňuje po nákupu například skipasu na eshopu gopass.cz jeho využívání na turniketech bez nutnosti chodit k pokladně. Cílem je pak dosažení stejné funkcionality i na golfu, kdy stejně jako u lyžařských skipasů budou i golfová fee na eshopu vždy o něco levnější než na pokladně a pro odbavení na recepci bude stačit jen kód.

Převzato z časopisu GOLF 3/2020
Za rozhovor děkuje J. Slezák


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Přihlášení Golf News



Poradna

Může být profík kedíkem amatéra?

Pekne pozdravujem pán Slezák. Prosím Vás môže mi na komerčnom dospeláckom turnaji robiť caddyho môj golfový tréner. N ...

Poradna

Žena, začátečník - nákup holí

Dobrý den, jsem úplný začátečník a ráda bych si pořídila své první vybavení. Na výběr je mnoho možností a nevím jaké. ...

OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
6000 Kč,-

Set želez Exotics EXi (5–PW), shaft UST Mamiya 40 F3 (flex R). Tradiční tvar, menší offset, maximální kontrola i délka. Skvělý poměr cena/výkon! ...